AVG is één jaar, gefeliciteerd! Maar loopt het al?
Hoe is het u vergaan met AVG het afgelopen jaar? Heeft u er wakker van gelegen, was het vallen en opstaan? Zag u AVG als kind of kleinkind? Een kind kost nu eenmaal meer dagelijkse energie dan een kleinkind, waar je maar zo af en toe volledige aandacht aan kunt geven. AVG, daar zou je blij van moeten worden, maar het kan ook gaan stinken. Net als die kleine hummels overigens.
Is AVG al gegroeid tot iets moois?
Kleine kinderen mogen nooit aan de aandacht van volwassenen ontsnappen, AVG ook niet. Daarom is dit éénjarige bestaan wel een goed moment om eens even bij de AVG wetgeving stil te staan. Wat is bijvoorbeeld de ontwikkelingsfase van AVG geweest is en wat zal er nog gedaan moeten worden om AVG echt volwassen te maken? Afhankelijk van uw eigen energie, tijd en aandacht zijn er wel wat groeistadia te bedenken:
- Tijdens het lezen van deze feestelijke gebeurtenis realiseert u zich dat het “AVG kind” al een tijdje of helemaal vergeten is. “We wisten dat het eraan zat te komen, maar hebben het na de geboorte nooit meer gezien”
- Er is veel gesproken over AVG, maar het wil maar niet lopen, omdat andere kinderen meer aandacht vroegen of men het niet eens werd over de opvoeding. “Niet teveel tijd aan besteden, dan zien we wel hoe het zich verder ontwikkelt. Ik moet ook nog tijd hebben om te werken”
- Het “AVG kind” had zoveel energieke mensen om zich heen, dat het niet alleen loopt, maar ook praat. “Volledige aandacht heeft ervoor gezorgd dat we gewoon een beter en intelligenter kind hebben dan een ander”.
De serieuze boodschap
AVG is iets wat moet groeien, continu aandacht nodig heeft, veel tijd en energie kost, maar vooral te maken heeft met een menselijke boodschap; de privacybescherming van grote en kleine mensen. Wie daar als bedrijf goed en consequent naar handelt creëert vertrouwen bij klanten en zal meer business genereren. Maar net zoals u bij de opvoeding van een kind soms een coach nodig hebt, geldt dat voor de AVG wetgeving ook. Coachen en adviseren kan ik o.a. op het gebied van CRM systemen, omdat ik als gecertificeerde Data Protection Officer weet wat er wel en niet aan persoonlijke data mag worden opgeslagen. Die blije boodschap breng ik graag aan u en iedere collega over.
Meer weten?
Lees de aanvullende informatie AVG als businesskans als u wilt weten hoe AVG ook uw business volwassen maakt of neem contact op.